söndag 5 februari 2012

Strecken är nu lika starka

Imorse var strecken lika starka och det går inte längre att se vilket av dem som är kontrollstreck. Det känns bra att det blivit starkare utslag dag för dag, då kan jag tro på det här lite mer.
På fredag ska jag på inskrivningsbesök på MVC, vilket känns väldigt konstigt. När jag skulle ringa dem kände jag mig nästan lite löjlig för jag kunde inte bli kvitt tanken att "Det är väl klart att du inte är gravid, varför har du fått för dig att du är gravid?"
På fredag visar det sig antagligen vad som gömmer sig där inne. Jag tänker göra allt för att de ska göra någon slags ultraljud för att se att det är ett hjärta som pickar. Det ska tydligen vara det vid den tiden.
Jag har haft "mensvärk" i ganska många dagar, och jag hade lite rosa blödningar i ganska många dagar vilket gjorde mig orolig. Jag läste dock på mig om blödningar i tidig graviditet, vilket lugnande mig lite för det är tydligen vanligt. Blödningarna slutade för några dagar sedan också, så det kändes ännu bättre. Men "mensvärken" är kvar. Jag läste på mig om det också och det verkar vara så att man kan känna som mensvärk när livmodern växer. Toppen! En lugnande förklaring även för det.

1 kommentar: