måndag 23 januari 2012

AMH-värde

När vi fick bekräftelse på att vi står i IVF-kön fick jag även veta att jag behövde komplettera med ett blodprov som mäter AMH-värdet (äggreserven). Fick en remiss för att lämna provet men fick aldrig veta svaret.
I förra veckan ringde jag om kompletterande journalkopior som visar resultatet på det provet och även resultatet på Progesteronprovet efter trippeldosen Pergotime. Kopiorna kom idag.
Progesteronvärdet var 12 och efter att ha kollat runt på nätet verkar det som att det är på tok för lågt för att det skulle ha varit någon ägglossning och jag trodde ju inte heller att det skulle ha skett någon, men nu fick jag det bekräftat.
Det står att AMH-värdet är 8,9 ul/L. När jag kollar runt på normala värden får jag fram 0,7-5 eller max 6. Är det då möjligt att ha 8,9? Det måste ju betyda en superbra äggreserv i så fall. Kan ju hålla tummarna för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar