onsdag 25 januari 2012

Vi som sitter i samma båt

Jag är ibland så oerhört frustrerad och arg över vår situation och ibland känner jag att jag knappt orkar tänka på det. Ofrivillig barnlöshet känns så otroligt orättvist och onödigt. Varför måste det vara så svårt? Vad är meningen?
Samtidigt är jag så tacksam över att det finns andra som är i samma eller en liknande situation. Att jag inte är ensam, utan att det finns andra vars erfarenheter och tankar man kan ta del av.
Givetvis önskar jag ingen den här situationen och det vore fantastiskt om alla vi som kämpar bara kunde få bli gravida och få ett barn, utan att månaderna och åren går. Men det hjälper mig att vi är fler som sitter i samma båt och att det faktiskt ordnar sig tillslut för de allra flesta!
Må 2012 bli året för oss alla. Året då vi får det plus vi alla så gärna vill ha. Året då vi får börja planera framtiden med vårt barn, som en familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar