tisdag 24 januari 2012

Väntar

På fredag ska jag tillbaka till min läkare för att träffa en sjuksköterska som ska lära mig hur jag tar Puregonsprutorna. Sedan får jag väl ett recept utskrivet på det och får invänta mensen och sedan börja.
Om jag inte är gravid. Vill nästan skratta åt mig själv att jag ens skriver det. Gravid? Jag? Nä, det känns långsökt.
Aja, hon lär väl göra ett VUL på fredag också så får vi väl se om man kan se vad det blev av ägget. Fast man kanske inte ens kan se det. Det får jag väl veta på fredag.
Beställde en trave graviditetstest häromdagen som kom idag. Kan vara bra att ha om det blir aktuellt att testa. Och ibland tar jag ett test bara för att jag ska sluta gå runt och tänka "tänk om!". Det blanka testresultatet tar mig snabbt tillbaka till verkligheten.

2 kommentarer:

  1. Fick lära mig hur man tar Puregonsprutan igår.. och blev himla positivt överraskad över att det inte kändes ett enda dugg. Du kanske är sprutvan, men som jag har bävat för det här.. SÅ skönt!! :)

    SvaraRadera
  2. Å det låter bra! Jag är inte sprutvan alls så tanken på att sticka mig själv i magen x antal dagar i rad har varit lite läskig för mig med. Men har tänkt att man får försöka fokusera på varför man gör det om det blir jobbigt.

    SvaraRadera